PAZARLAMA
İş hayatında işletmelerde pazarlama birimin sevk ve idaresinde, yöneticilere yardımcı olacak veya kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan iki yıllık bir yüksek öğretim programıdır. Bu programın temel amacı, işletmelerin üretmiş oldukları mal ve hizmetlerin etkin bir şekilde pazara sunulabilmesi için gerekli planlama ve uygulamaları gerçekleştirebilecek, değişen pazar şartlarının gerektirdiği mesleki bilgi ve becerilerle donanmış, ülkemiz işletmelerinin pazarlama ve satış uygulamalarında ihtiyaç duydukları meslek elemanlarının yetiştirilmesidir. Programda, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, marka, hedef pazar analizi, stratejilerin belirlenmesi, pazarlama araştırmaları, reklam, internette pazarlama, uluslararası pazarlama gibi konularda teorik ve uygulamaya yönelik eğitim verilmektedir. Bu eğitim sonucunda öğrencilerimiz; tüketicileri belirleme, ürünün özellikleri ve kalitesi hakkında bilgi verebilme, hukuki sorumlulukların bilinmesi, yönetim kademelerinde sorumluluk alabilme, çalışan kişilerin gözetim ve denetimini üstlenebilme, alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve dili kullanabilme, mevcut ve potansiyel müşterileri ziyaret etme ve müşteri ilişkilerini geliştirme, işletmeyi en iyi şekilde temsil etme gibi temel yeterliliklere sahip olacaktır.
Mezunlarımız kamu ve özel sektörde pazarlamayla ilgili tüm işletmelerde çalışabilmektedir. İşletmelerde; pazarlama sorumlusu, ürün grup sorumlusu, müşteri ilişkileri sorumlusu, raf ve mağaza düzenlemesi v.s alanlarında, hizmet sektöründe; sigortacılık, bankacılık ve çeşitli finansal hizmetlerin pazarlanması ve turizm pazarlamasında iş olanaklarına sahiptir. Ayrıca, işletmelerde kişisel satış elemanı olarak, reklamcılık ve tanıtım firmalarında, pazarlama araştırma kuruluşlarında, işletmelerin pazarlama departmanlarında görev alabilmektedirler. Ayrıca bölümden mezun olan öğrencilerimiz KPSS sınavı ile memur olarak da atanabilmektedir.
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Günümüzde rekabetin hızla artması, işletmelerin ürettiği ürünlerin daha etkin ve global bir ölçekte tanıtılmasını gerekli kılmaktadır. Bu amaçla bu hizmetlerin daha bilimsel bir aşamada koordine edilmesi ve bu alanda eğitim almış yetkin elemanlarla verilmesi büyük önem kazanmaktadır. Gün geçtikçe etkinliklerini çeşitlendirerek gelişimini sürdüren halkla ilişkiler mesleği, tüm dünyada ve Türkiye’de insanlarla karşılıklı yarara dayalı yakın ve samimi iletişim kurmak ve bu sayede günümüzün rekabetçi koşullarında, rakiplerinden bir adım öne geçmek isteyen kurum ve kuruluşlar için önemli hale gelmiştir. Bu değişim karşısında kamu ve özel sektör işletmeleri halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerine ağırlık vermeye başlamışlardır. Dolayısıyla kamu kurum ve kuruluşların ve özel sektörün halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetini yerine getirebilecek nitelikli eleman ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Bu ihtiyacı karşılamak için bu alanda eğitim veren eğitim kurumlarına ihtiyaç duyulmaktadır.
Halkla ilişkiler ve tanıtım programının amacı, bilimsel yöntemler ışığında iletişim çalışmalarını gerçekleştirecek nitelikli, iyi yetişmiş, etik değerlere sahip, kurum ve kuruluşların imajının oluşturulması ve güçlendirilmesi konusunda yetenekli, kurum içi ve kurum dışı iletişim problemlerini çözmede, kitle iletişim araçlarını kullanmada bilgi ve beceriye sahip, bireysel ve grup çalışmalarında başarılı, ulusal değerleri önemseyen Halkla ilişkiler ve Tanıtım alanındaki yeni teknolojileri kullanabilen nitelikli ara elemanlar yetiştirmektir.
Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz, reklam ajansları, halkla ilişkiler şirketleri, medya planlama ve satın alma şirketleri, çeşitli kuruluşların reklam ve halkla ilişkiler departmanları ve hastaneler de çalışma olanaklarına sahiptir.
PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ KADRO |
|
Adı Soyadı / Unvanı |
Görevi |
Doç. Dr. Neşe ACAR |
Bölüm Başkanı |
Öğr. Gör. Aynur KARAKOÇ |
|
Öğr. Gör. Rıza GÜNAYDIN |
|