...

Meslek Yüksekokulu

Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü Hakkında

 

Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü, ülkemizin en fazla ihtiyaç duyduğu ve eksikliğini hissettiği bir bölümdür. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı, kamu sektörü ve özel sektör işletmelerinin önemli fonksiyonlarındandır. Günümüz iş yaşamının, büro ve ofis hizmetlerinin daha etkin hâle getirilebilmesi için yazılı ve sözlü iletişim tekniklerini en iyi şekilde kullanan ve bu alanda gerekli bilgi ve becerilerle donanmış büro yöneticisi, ofis uzmanı, üst yönetim asistanı gibi pozisyonlarda çalışabilecek nitelikte elemanlara ihtiyacı vardır. Bölümün öğrencilere kazandırdığı temel özellikler şöyle sıralanabilir:

  • Etkin iletişim becerileri;
  • Zaman yönetimi ve planlı çalışma kültürü;
  • Bilgisayar ve interneti büro hizmetlerinde etkin kullanma.

Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümünün amacı; kamu kurumları ve özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına ve yönetsel eylemlerine destek olabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar ve her türlü büro teknolojisi kullanımında uzman, iletişim becerileri gelişmiş, protokol kurallarına hâkim, yaratıcı ve yenilikçi, yönetsel kararlar alma ve uygulama becerisine sahip büro yöneticileri yetiştirmektedir.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları; büro yönetimi konusunda birikimli, sorumluluk alma yeteneği gösterebilen, alınan karar ve sorumlulukları uygulayan ve kendisine verilen yetki sınırları çerçevesinde inisiyatif kullanabilen, yönetim kadrosu içerisinde yeri bulunan bir büro elamanı olarak görev yaparlar. Bu programdan mezun olanlar Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Meslek Elemanı unvanını alırlar. Bu unvan teknikerlikle denktir.

İş ve İstihdam Olanakları: İş imkânları çok geniş olan Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları hem özel sektör kuruluşlarında hem de kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Kamu personeli seçme sınavı (KPSS) ile personel alan birçok kurum büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı mezunlarını istihdam etmektedir. Bilgisayar kullanmayı bilen, ofis yönetme becerisine sahip, iletişim becerisi güçlü, mesleki yazışma bilgisi ile donatılmış mezunlar özel sektör kuruluşlarında da çalışabilmektedir. Bu programda öğrenciler, girişimcilik, insan kaynakları yönetimi, işletme yönetimi ve diğer derslerden edindikleri bilgileri kendi kişisel özellikleri ile bir araya getirip kendi işlerini kurmaya da yönelebilirler.

Lisans Programlarına Geçiş: Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programından mezun olan öğrenciler Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesinin ilgili bölümlerine sınavsız geçiş yaparak lisans eğitimlerini tamamlayabilmektedirler. Ayrıca, Dikey Geçiş Sınavı (DGS) aracılığıyla aşağıda sıralanan lisans programlarına geçiş yapabilmekte ve örgün öğretim yoluyla lisans eğitimlerini tamamlayabilmektedirler. DGS yoluyla geçiş yapılabilecek lisans programları şunlardır: 

  • Halkla İlişkiler
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • İşletme Bilgi Yönetimi
  • Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği
  • Yönetim Bilişim Sistemleri

 

BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK

 BÖLÜMÜ KADRO

Adı Soyadı / Unvanı

Görevi

Öğr. Gör. Dr. Barış İbrahim DİLEK

Bölüm Başkanı

Öğr. Gör. İclal POMAK

 

Öğr. Gör. Huri Nur ANAHTAR